Monday 13 May 2013

Amati dan Patuhi Tanda-Tanda Jalan..semoga selamat kayuhan


Penganjur tahu ahli-ahli basikal gunung ni apabila duk atas gerek memang selalu tak ingat dunia. Jadi sebelum berjamboree pada 19 Mei, sayugia diingatkan supaya para peserta sentiasa menjaga keselamatan diri dan juga peserta lain. Lantaran itu, para riderz sekalian diharap mematuhi tanda-tanda arahan, juga arahan petugas di sepanjang trek. Berkayuh biar seronok, jangan terpelosok dan cedera, sebab kita nak berbasikal bukan untuk sehari, kan.

Ini ada sedikit papan tanda arahan untuk panduan. Ada papan tanda yang lain tu, tengok-tengok la sendiri ya. Nahas jangan dicari....hehehhhh


Papan tanda ini penting sebab ia memberi tau bagaimana keadaan trek di depan, misalnya, laluan yang agak curam dan tidak rata, mungkin mengundang padah jika tidak berhati-hati. kalau skil baik punya, tak apa, boleh lenjan je gerek tu...;-)

Oh, ya kalau terjumpa tanda jalan macam Bukit Naim, Bukit penat, Bukit Babi, Bukit Nangka atau seumpamanya, bajet-bajet la ye tenaga dan kayuhan. takut ada yg pitam masa pendakian. Kalau tak percaya, tanya empunya nama bukit..errr...bukit Naim. Dia tau la penangannya.

Kepada pengayuh kaki curik ayam, Chicken Loop tersedia untuk anda. Kalau jumpa tanda Chicken Loop, maknanya anda dapat fast track ke garisan penamat. tapi anda dikategorikan tak abis kayuhan la!

Rasanya, tanda jalan Chicken Loop jadi tarikan ramai peserta nanti..tak percaya tunggulah kalau dah kena penangan bukit nangka dan bukit babi...hehehe.

No comments:

Post a Comment